Zbornica davčnih svetovalcev je na podlagi sestanka Strokovne skupine pri FURS (28.6.2023), kjer je bila obravnavana tudi točka “davčni posredniki”:
- poslala na Ministrstvo za finance predlog za delovni sestanek, kjer bi pridobili informacije o planu dela Ministrstva za finance na področju uvedba Varuha za pravice plačnikov davkov in ureditev področja davčnih posrednikov in
- poslala na Državni zbor in Odbor za finance pobudo, v kateri smo predlagali uvedbo STALNEGA DELOVNEGA TELESA PRI ODBORU ZA FINANCE, ki bi imel prstojnost analiziratii posledice vseh sprememb zakonodaje, ki vplivajo na materialni ali postopkovni pravni položaj slovenskih podjetij v davčnih zadevah.
Zaradi transparentnosti dela UO, pismi prilagamo temu sporočilu.
UO ZDSS.
DATUM: 13.07.2023
Spoštovani Minister za finance Republike Slovenije g. Klemen Boštjančič,
prosimo Vas za sestanek med Zbornico davčnih svetovalcev Slovenije in Ministrstvom za finance na naslednje teme (predlog dnevnega reda):
1. Ureditev odnosa med davčnimi posredniki v Republiki Sloveniji (računovodje, davčni svetovalci, odvetniki,notarji) in državno administracijo ter uporabniki storitev (podjetja) s ciljem zagotoviti višjo pravno varnost za plačnike davkov in višji davčni izplen v javne blagajne iz naslova znižanja sive ekonomije (cilj bi lahko bil vsaj 50% nižjo sivo ekonomijo, kar prinese okoli 2 mrd EUR višje davčne prilive ter vsaj -50% nižjo korupcijo, ki znaša 3,5 mrd letno negospodarno potrošenega denarja). ……………..
Zakaj? Minister za finance ima namreč trenutno 30.000 oseb (pooblaščenci na FURS), ki v imenu 214.000 podjetij oddaja davčne obračune na FURS. Republika Slovenija torej nima nobene regulative, ki bi zagotovila notranjo kontrolo, da so podatki točni, celoviti za praktično vse plačnike davkov pri nas! Povedano drugače, Minister za finance Republike Slovenije ne pobere preko 4 mrd EUR sredstev (ocena izpada davkov zaradi sive ekonomije) zato, ker dovoli, da davčne napovedi oddajajo tudi osebe, ki celo ne izvajajo nobene dejavnosti (po definiciji gre za delo na črno). Ali ni smiselno najprej zmanjšati obseg vrat, preko katerih prihaja denar v javne blagajne, kar bo sploh omogočilo nadzor nad davčnimi obračuni (najprej preko notranjih kontrol davčnih posrednikov)? Če bi se primerjali z Avstrijo, bi “dopustili” zbolj 2000 osebam (ne pa 30.000), da pregledajo davčne obračune za svoje stranke in posledično bi potrjeni davčni obračuni zagotovili tudi višje davčni izplen. ……………
2. Priprava pravnih pravil za uvedbo VARUHA ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV. ZDSS predlaga ustanovitev komisije na nivoju MF-ja, ki bi imela za nalogo pripraviti možne rešitve in besedilo Zakona o varuhu za pravice plačnikov davkov.
3. RAZNO.
3.1. STANDARDI ZA DELO FURS: ZDSS si želi transparentnega odnosa tudi s Finančno upravo RS, zato predlagamo uvedbo standardov za izvajanje pooblastil FURS (v povezavi s posamezno pravico plačnikov davkov – npr. pravica do informiranja, pravica do zasebnosti itd.), kar bi povečal zaupanje v delo FURS, plačnikom davkov pa bi zagotovilo dejansko udejanjanje pravic plačnikov davkov. Kvaliteta izvedbe standardov FURS bi morala postati tudi merilo za določitev uspešnosti dela ključnih oseb FURS, kar se običajno uredi v pogodbi o zaposlitvi (po vzoru Avstrije).
3.2. NASTAJANJE BODOČE DAVČNE ZAKONODAJE: ZDSS predlaga, da se v pripravo besedil zakonov, ki imajo za posledice javne dajatve (tudi oskrba starejših), pravočasno vključijo strokovnjaki ZDSS, saj sicer ni mogoče predvideti vseh posledic sprememb, kar je ključen razlog (nepremišljene stalne spremembe zakonodaje) za nezaupanje v osebe z javnimi pooblastili (kar viša sivo ekonomijo)…………….
DATUM: 10.7.2023
Spoštovana Predsednica Državnega zbora mag. Urška Klakočar Zupančič in člani Odbora za Finance Državnega zbora Republike Slovenije,
že 8.12.2022 smo Vam poslali pobudo, v kateri smo predlagali mehanizem za presojo davčnih predpisov, ki jih obravnava Državni zbor oz. Odbor za finance pri Državnem zboru RS.
Glede na pobudo NSI (nenadzorovano in pretirano izvajanje pooblastil s strani FURS), kot je bilo mogoče razbrati iz medijev, ZDSS ponovno poziva Državni zbor RS, da vzpostavi STALNO DELOVNO TELO, ki bi imelo za nalogo izvajati ANALIZO davčnih predpisov z vidika pravne varnosti plačnikov davkov (kot jih določajo KODEKSI ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV, ki jih imajo uvedene že 120 države – Slovenije ni med njimi), še pred sprejemom slehernega pravnega predpisa.
Prav tako ZDSS predlaga, da se pred sprejemom davčnih predpisov izvede (s strani ODBORA ZA FINANCE) tudi analiza posledic (vidik proračun in vidik plačnik davkov – še posebej upoštevaje velikost podjetja oz. stroškovne posledice posameznih sprememb.).
Trenutna Vlada RS ima v Koalicijskem sporazumu določeno tudi uvedbo VARUHA ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV. Če bi že uvedli Zakon o varuhu za pravice plačnikov davkov, z ustreznimi pooblastili (varovanje splošnih in osebnih pravic plačnikov davkov), potem bi pobudo NSI lahko reševal navedeni organ. Ali ne bi bilo smiselno torej nemudoma sprejeti navedeni zakon in bi postopoma ter sistematično izboljševali pravni položaj slovenskih podjetij?
ZDSS je pripravljena narediti predstavitev rešitev, kot jih lahko zasledimo v urejenih demokracijah, kjer so temelji poštenega davčnega sistema, postavljeni. Govorimo o uvedbi VARUHA ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV, Uvedbi STANDARDOV ZA DELO FURS in STANDARDOV za delo davčnih posrednikov, saj je znano, da imamo pri nas 30.000 posrednikov, ki ureja davčne zadeve za 214.000 podjetij. V Avstriji ureja davčne zadeve, za primerljivo število podjetij, zgolj 2000 davčnih svetovalcev. Ali pri nas namerno “puščamo” odprta vrata, tudi za neetične davčne svetovalce, in to že 30 let?
ZDSS torej meni, da ni težava v direktorjih FURS in zaposlenih pooblaščenih osebah. Težava je globlja. Pri nas nimamo organa oz. inštrumentov, ki bi dejansko sploh lahko reševali težave, kot jih izpostavlja NSI! Davčna pravica je predolga in predraga za večino plačnikov davkov. Potrebujemo reforme I. in II. stopnje. Porebujemo dejansko udejanjanje pravic, predvsem pravico do informiranja…..
Ali se sploh zavedamo, da pri nas FURS ni dolžan posredovati odgovora v določenem roku, plačnik davkov pa je na drugi strani oglobljen že zaradi male – ne vsebinske napake? Ali se sploh zavedamo, da imajo pooblastil FURS temelje še iz “Jugoslavije” in da slovenski plačnik nima niti teoretično enakih orožij, če se priimerja z močno administracijo?
Hvala za odgovor na pobudo in lepo pozdravljeni.