Uvod
Zbornica davčnih svetovalcev je pred kratkim pozvala vse davčne strokovnjake, da objavljajo svoja razmišljanja v strokovnih člankih, ki jih lahko objavimo v reviji Davčno-finančna praksa.
S ciljem publiciranja o temi “davčno svetovanje v Sloveniji” smo pripravili tudi izhodiščni članek o navedeni problematiki (glej članek spodaj), ki je objavljen v reviji DFP 7/8 2023. V članku smo prikazali osnovna izhodišča, ki jih je potrebno (oz. smiselno) upoštevati pri kreiranju nove davčne zakonodaje, ki bi sistematično izboljšala pravno varnost strank v davčnih postopkih, posledično pa bi zagotovili pogoje za višjo prostovoljno davčno privolitev. Poleg spodnjega članka, smo objavili tudi VIDEO prezentacijo, v kateri želimo jasno poudariti stališče ZDSS v zvezi z določenimi pojmi, predvsem pojmom POŠTENOSTI DAVČNEGA SISTEMA.
Pri preučevanju razlogov, ki omejujejo reševanje pravne varnosti v davčnih postopkih, smo spoznali, da je ključen “izgovor” za nereševanje težav davčnega postopka pri nas, “teza”, da področje davčnega svetovanja oz. posredovanja, ni mogoče regulirati, ker naj bi davčno-svetovalne storitve delile usodo t.i. storitev, ki delujejo na “prostem EU trgu”. Navedeno zablodo “stroke” je že presežena z odločitvami Sodišča EU (C-475/11, C-298/14 itd.) iz katerih jasno izhaja, da ima država pravico in dolžnost urediti področja, kjer oceni, da gre za t.i. “javni interes”. Posledično lahko ugotovimo, da neurejeno področje davčnega svetovanja izjaha, bodisi iz neznanja ali pa se področje ne uredi zaradi parcialnih privatnih interesov (ribarjenje v kalnem ustreza osebam, ki “preko vez” rešujejo lastne zadeve) ali pa interesov oseb z javnimi pooblastili, ki si ne želijo nadzora nad kvaliteto izvajanje svojih pooblastil (pretirana uporaba sile, pretiran poseg v zasebnost, nesorazmerje moči glede na šibkejšo stranko v postopku….).
Dokler pa se (vsaj) stroka ne poenoti o osnovnih pojmih našega davčnega prava (kaj je pošten davčni sistem, kaj je davčno svetovanje, zakaj je področje potrebno urediti s ciljem zagotoviti pravno varnost plačnikov davkov, zakaj imamo visoko sivo ekonomijo…..), rešitve ni mogoče pričakovati.
Kako naprej?
Zbornica davčnih svetovalcev je leto 2023 “posvetila” iskanju rešitev, ki bi zagotovile:
- primerljiv davčni sistem s sodobnimi “davčnimi državami” na področju davčnega postopka, kar predpostavlja uravnoteženje pravic in obveznosti strank v postopkih in dejansko udejanjanje pravic plačnikkov davkov,
- izboljšave na področju materialnih davčnih predpisov, ki bi morale slediti načelom enakosti pred zakonom, v največji možni meri.
Kako do cilja?
Ker ima Slovenija samo ENE davke in samo ENO skupno državo, ZDSS predlaga iskreno iskanje rešitev vseh deležnikov davčnega sistema, kar pa ni mogoče brez jasne odločitve “politike”, da si želi istih ciljev kot večina slovenskiih državljanov oz. plačnikov davkov. Imeti pošten davčni sistem, kjer posamezne lobistične skupine ne bodo nenenhno spreminjale sistema, ki se oddaljuje od temeljnih načel, kot jih določa naša Ustava in kjer bo plačnik davkov vedel, da je sorazmerni del njegovega premoženja (kar davki so) potrošen gospodarno in uspešno.
Minister za finance (vsakokratni) ima torej samo dve možnosti. Ali zaviha rokave in se poda na pot izgradnje poštenega davčnega sistema v Sloveniji, ali pa se prepusti toku (tudi EU birokratom, ki pod “nadzorom” OECD-ja simbolično izboljšujejo poštenost obdavčenja) in mirno počaka, da se njegov mandat “izpoje”. Kaj menite, kakšnega ministra si želijo ljudje?
Admin ZDSS.