Z vami je nova – novembrska številka revije Davčno-finančna praksa!
Tokrat v rubriki Novice – ZDSS – Pretekli dogodki pišemo o Dnevu Zbornice davčnih svetovalcev Sloveniji (Dan ZDSS), ki je potekal 26. 11. 2025 v Urban Ring hotelu v Ljubljani. Peter Jenko, namestnik generalnega direktorja FURS, je na Dnevu ZDSS uvodoma predstavil ključne usmeritve FURS za naprej, usmerjene v večjo transparentnost, digitalizacijo postopkov, hitrejšo podporo zavezancem, večjo učinkovitost davčnega sistema ter optimizacijo organizacije znotraj FURS. Posebej je poudaril pomen sodelovanja s stanovskimi organizacijami pri oblikovanju in izboljšavah davčne zakonodaje. K temu je dodal, da smo davčni svetovalci pomemben element »davčnega ekosistema«, ker imamo vpogled v dogajanje v praksi. V naslednji številki revije pa objavimo še druge strokovne prispevke z dogodka.
V novembrski številki revije še vedno razpravljamo o obveznem izplačilu zimskega regresa, o katerem je sedaj že sprejet Zakon o pravici do zimskega regresa ter o prenovi ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov (ZPZR), ki je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 91/2025. O tej tematiki smo že pisali v prejšnjih dveh številkah, a vseeno v tokratni številki zgoraj omenjene dileme v rubriki Ne prezrite razjasnjujeta Natalija Kunstek in Simona Štravs, davčni svetovalki ZDSS, ki nam hkrati opisujeta tudi novosti pri normirancih (zavezancih, ki ugotavljajo davčno osnovo z normiranimi odhodki).
V reviji je seveda tudi veliko drugih zanimivih člankov, blogov, sodb iz domače sodne prakse in sodišča EU ter zakonodajne novosti na področju EU.
Želimo vam prijetno in koristno branje!
Doc dr. Darja Gregorčič Bernik
Odgovorna urednica DFP
P.S. Povzetki vseh člankov iz tokratne številke DFP so vam na voljo spodaj.
>> AKCIJA za nove naročnike DFP in e-arhiva vseh številk <<
Se želite sami prepričati o strokovni vrednosti vsebin v reviji DFP?
Pridobite si brezplačni ogledni izvod >>tukaj<<
ČLANKI IN VSEBINA
3 Uvodnik
4 Kakšen regres je pa letos prejel tvoj sodelavec
Neža Grilj Čargoč
Iz navedenega je očitno, da je pri konkretni tematiki več odprtih vprašanj kot jasnih odgovorov, pa tudi več argumentov proti izplačilu regresa v različnih zneskih kot za tako izplačilo. Zadeva ostaja odprta do morebitnega novega inšpekcijskega pregleda oziroma, še bolje, do konkretnega sodnega primera. In ravno zato, ker tovrstne sodne prakse ali uradnih stališč nadzornih organov glede izplačila regresa v različnih višinah še ni, je smiselno zaključiti, da je bolje, da se tako ravnanje delodajalcem raje odsvetuje.
8 Mikro in makro hedging
dr. Jožko Peterlin
Mikro hedging: natančno, vezano na posamezni posel, a razdrobljeno.
Makro hedging: celovit pristop, optimizira neto tveganje celotnega portfelja, a je zahtevnejši za upravljanje. Kar nekaj podjetij v Sloveniji je imelo resne težave s prevrednotovanjem na napačne konte. Problem niso konti, problem so neskladja med poslovnim in računovodskim poročilom ter odgovornost uprave za napačen prikaz finančnega položaja družbe.
9 DDV in factoring – kaj prinaša sodba Sodišča EU v zadevi Kosmiro
Anja Novak Pungračič, mag. ekon. ved
Družbe, ki opravljajo storitve factoringa, morajo v celoti obračunavati DDV od provizij in drugih pristojbin. Oprostitev po 44. členu ZDDV-1 ni mogoča, razen če gre za čisto obliko odobritve kredita brez elementov prenosa ali upravljanja terjatev. Sodba utrjuje načelo, da je treba izjeme od obdavčitve razlagati ozko, skladno z načelom nevtralnosti DDV..
10 Posredno prikrito izplačilo dobička po ZDDPO-2
Mihael Pojbič, mag. prava
Tudi posredno izplačilo dobička mora izpolnjevati pogoje iz 7. točke 74. člena ZDDPO-2 – tj. da je korist bila izplačana kvalificiranemu subjektu. Izraz posrednost poudarja, da kvalificirani subjekt lahko pridobi korist na posredni način, tj. da izplačevalec korist izplača ne nujno neposredno, neposredno temveč – ampak je bistveno, da je korist pripisljiva kvalificiranemu družbeniku.
Blogi strokovnjakov:
12 Blog: Ali ostanem ali grem? Selitev v tujino – priložnost ali past
Dušan Jeraj in Matevž Miljavec
Selitev v tujino je stresen dogodek, na katerega pa se lahko pripravite. Tudi iz davčnega vidika se je smiselno pozanimati, kaj vse morate urediti in se pripraviti vnaprej, saj so stroški v tem primeru lahko bistveno nižji, predvsem pa ni stresa na tem področju. S premišljeno pripravo tudi zmanjšate tveganja dvojne obdavčitve.
14 Blog: Solidarna odgovornost v dobi novih DDV evidenc:
več transparentnosti, več odgovornosti
Anja Novak Pungračič, mag. ekon. ved
Solidarna odgovornost predstavlja pomemben mehanizem v boju proti davčnim utajam, hkrati pa opozarja davčne zavezance na nujnost skrbnega preverjanja poslovnih partnerjev. Ustrezna presoja tveganj in poznavanje zakonodajnih pravil sta ključna za varno poslovanje ter izogibanje finančnim in pravnim posledicam.
15 Blog: Kdaj se revizija v zvezi z določili SRS (2024) upošteva kot »obvezna revizija« –
strokovna razlaga Komisije za SRS
Katja Pogač
Iz objavljene Strokovne razlage Komisije za Slovenske računovodske standarde št. 6 izhaja, da organizacija ne more koristiti določenih izjem oziroma oprostitev, ki v skladu s SRS (2024) veljajo za mikro ali majhne družbe, ter organizacije, ki niso družbe in niso podvržene obvezni reviziji, kadar je ta organizacija zavezana k reviziji računovodskih izkazov v skladu s 57. členom ZGD-1 oziroma v skladu s predpisom, ki ureja delovanje in obvezno revidiranje drugih organizacijskih oblik (na primer društev). Ostali razlogi za revizijo, kot na primer zahteva obvladujoče družbe ali banke, ne vplivajo na možnost uporabe omenjenih izjem oziroma
oprostitev iz SRS (2024). Prav tako na možnost uporabe teh izjem in oprostitev ne vpliva opredelitev »obvezne revizije« v skladu z ZRev-2.
16 Blog: Oprostitev po 96. členu ZDoh-2 – izpolnjevanje pogoja »bivališče več kot tri leta«
s strani tujca
Natalija Kunstek
Pogoje za oprostitev jasno določa 96. člen ZDoh-2. V kolikor posamezni zavezanec le-te izpolnjuje, pa odloča davčni organ. Tako je ugotavljanje dejanskega bivanja in preverjanje formalne prijave začasnega bivanja v času lastništva nepremičnine predmet posameznega ugotovitvenega postopka, ki se vodi na podlagi vložene napovedi in predloženih dokazil. Tako je tudi v primeru »nepodaljšanja« začasnega prebivališča ključno, da zavezanec dokaže, da je v nepremičnini, ki jo je prodal, dejansko prebival tri leta pred odsvojitvijo.
17 Davčno finančne novosti EU institucij:
Novembrska seja Sveta EU za ekonomske in finančne zadeve
Dean Košar, LL.M.
Finančni in gospodarski ministri EU so 13. novembra 2025 zasedali na rednem srečanju. Stephanie Lose, danska finančna ministrica, je po izvedeni seji dejala: »Vsem državam članicam bi se rada zahvalila za zelo konstruktivno sejo Sveta ECOFIN, na kateri so potrdile zavezo, da
bodo obravnavale potrebe Ukrajine po financiranju v prihodnjih letih. Izmenjali smo mnenja o možnostih za podporo, zlasti o predlogu Komisije o posojilu za reparacije. Dansko predsedstvo meni, da je predlog, ki ga je predložila Komisija, najboljša in najbolj realistična možnost, zato bi
ga bilo treba prednostno obravnavati, da bi lahko o njem odločali na decembrskem zasedanju Evropskega sveta.«.
18 Domača sodna praksa:
Vsebina 97. člena ZDavP-2 in obeti (ne)ustavnosti obdavčitve lastnih deležev
Mihael Pojbič, mag. prava
Predmetni sklep o zavrženju je (presenetljivo) postregel z jasno vsebino in vodilom glede uporabe 97. člena ZDavP-2. Obenem pa je pritrdilno ločeno mnenje ustavnega sodnika dr. Čeferina jasno nakazalo smer, v katero argumentacija neskladnosti 6. točke četrtega odstavka 90. člena ZDoh-2 ni smiselna, ampak je po drugi strani, vsaj po našem mnenju, tiho nakazala pot, ki bi jo bilo smiselno zavzeti, tj. nesorazmernost v ožjem pomenu.
21 Sodna praksa Sodišča EU:
Razsodba Sodišča EU o Direktivi o ustreznih minimalnih plačah: pravne meje
evropske socialne politike
mag. Vanesa Čanji
Sodba Sodišča EU predstavlja pomemben mejnik: potrjuje evropski pristop k socialnemu napredku, vendar hkrati jasno zamejuje meje pristojnosti EU. Direktiva bo tako ostala pomembno orodje za spodbujanje dostojnih minimalnih plač, ne da bi EU prevzela vlogo glavnega oblikovalca plačne politike. Razveljavitve dela Direktive ne bodo imele neposrednega vpliva na slovensko zakonodajno ureditev, bo pa v prihodnje potrebno dodatno spodbujanje socialnega dialoga.
23 Iz zgodovine davkov in računovodstva:
Določanje plač pri Samuelsonu
mag. Dejan Petkovič
Samuelson sklene, da je najbolj realna trditev in stanje, da se mezde (plače) oblikujejo v razmerah nepopolne konkurence. Predvsem je po njegovem veliko odvisno od delavskih združenj, ki imajo (tako Samuelson) tri načine vpliva (izrednih povečevanj) na realne mezde:
– z omejevanjem delovne sile, – s kolektivnimi pogajanju za standardne mezde (po Samulsonu najpomembnejši način), – s politiko, ki poskuša premakniti izvedbeno krivuljo povpraševanja po delovni sili navzgor. Samuelson končno pride do sklepa, da je treba opustiti krivuljo ponudbe delovne sile s splošnimi značilnostmi ter se soočati z realnostjo različnih mezd za različna opravila, ali kot pravi on, »razločkih v konkurenčnih mezdah«. Delovna opravila so med seboj različna. Ena so lažja druga težja, ena prijetnejša druga neprijetna. Ponudba prvih je zato večja, ponudba drugih manjša. Posledica tega so višje mezde delavcev drugih opravil (ki jih opravljajo t. i. blue-collar workers) in nižje mezde delavcev, ki opravljajo prva opravila (t. i. white-collar workers). Te razlike med mezdami, ki nekako nevtralizirajo razlike v teži in prijetnosti
dela, Samuelson poimenuje »izenačujoče razlike v mezdah«. Pri tem ugotavlja, da take razlike obstojijo v določenem smislu tudi v plačah visokokvalificiranih kadrov, in sicer na podlagi dejstva, ker ti kadri za časa izobraževanja niso prejemali plač oziroma so imeli s tem izobraževanjem določene stroške.
24 Ne prezrite:
Uvedba zimskega regresa in novosti pri zavezancih, ki ugotavljajo davčno osnovo
z normiranimi odhodki
Natalija Kunstek, Simona Štravs
ZPZR uvaja zimski regres, zimski dodatek za upokojence in višje prihodkovne prage za normirance. ZPZR posega v več temeljnih krovnih zakonov, prehodne in končne določbe pa žal niso zapisane tako, da bi bile razumljive in dopuščajo različne razlage. Administrativna enostavnost je sodobno davčno načelo, ki bi ga veljalo večkrat upoštevati.








