EU sprejela direktivo o minimalnih davkih
Evropska unija je sprejela direktivo( steber OECD/ G20), katerega cilj je uvedba 15-odstotnega minimalnega obdavčevanja mednarodnih skupin prek zapletenih mehanizmov mednarodnega davčnega prava. Ministri EU so ob sprejetju ponovno potrdili zavezo k rešitvi dveh stebrov za obravnavo davčnih izzivov, ki izhajajo iz digitalizacije gospodarstva, in pozvali vse članice Okvira OECD/G20 za vključevanje BEPSA, naj se zavežejo obema stebroma.
EU si prizadeva opredeliti agresivno davčno načrtovanje
Benjamin Angel, direktor v Evropski komisiji v GD TAXUD, je v petek 2. Decembra (CFE-Zagreb) dejal, da bo Evropska komisija poskušala vzpostaviti pravno opredelitev agresivnega davčnega načrtovanja in s tem zagotoviti jasnost davčnim strokovnjakom o tako imenovani “sivi coni” pri davčnem načrtovanju. Ker dac6 že določa poročanje o agresivnih davčnih načrtih, bi si predlog SAFE morda prizadeval zagotoviti jasno opredelitev agresivnega davčnega načrtovanja in bi bil kot tak nezakonit. To bo odvisno od določitve jasnih, obdelljivih, predvidljivih pravil, ki bi jih davčni svetovalci lahko razumeli i…….
Sodišče EU- Nekateri elementi DAC6, ki niso združljivi s primarnim pravom EU
Sodišče Evropske unije je ugotovilo, da so nekateri elementi Direktive o upravnem sodelovanju nezdružljivi s primarnim pravom Unije, to je Listino o temeljnih pravicah. Sodišča EU so pooblaščena za razveljavitev sekundarne zakonodaje EU (kot so direktive) ali katero koli zakonodajo EU, za katero velja, da je v nasprotju z Listino. V zadevi Orde van Vlaamse Balies je Sodišče v zadevi C-694/20 ugotovilo, da je člen 8ab(5) Direktive o upravnem sodelovanju v EU (Direktiva 2011/16/EU) neveljaven, saj krši pravice iz člena Union.In 7 Listine Evropske unije o temeljnih pravicah, predhodno vprašanje, naslovljeno na Sodišče – belgijsko ustavno sodišče je preverilo, ali so temeljne pravice, zagotovljene s členoma 7 in 47 Listine, kršene, če je davčni posrednik odvetnik, zahteva glede poročanja v zvezi s posredniki tretjih oseb pa bi kršila pravni strokovni privilegij (LPP)…………
EU napredovala s sporazumom o preprečevanju uhajanja ogljika
Evropski parlament in Svet sta se prejšnji teden dogovorila o napredku sporazuma o mehanizmu za prilagoditev ogljikovih meja (CBAM), ki je ukrep podnebne politike, katerega cilj je preprečiti tveganje uhajanja ogljika, s čimer bi se enotni trg zaščitil pred učinki izkrivljajočega in ogljikovega intenzivnega uvoza. Da bi postala zakonodaja EU, morajo sozakonodajalci, Evropski parlament in Svet uradno sprejeti predlog CBAM. Cilj predloga je okrepiti prizadevanja za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov EU in preprečiti selitev proizvodnje v države, ki niso članice EU, z nemoteno podnebno politiko, s čimer bi se preprečil uvoz ogljikovodikov……
EU predlaga direktivo DAC8: poročanje o kripto sredstvih
Evropska komisija je zdaj objavila svoje predloge sprememb Direktive o upravnem sodelovanju, ki bodo zdaj vključevale izmenjavo informacij o kripto-sredstvih (DAC8). Poročanje EU o kripto-sredstvih v veliki meri temelji na okviru OECD o SKLADIH, s čimer se zavaruje mednarodna združljivost. Paolo Gentiloni, komisar EU za gospodarstvo je o objavi dejal: “Boj proti davčnim utajam in izogibanju davkom je spodbudil najnovejšo spremembo direktive o upravnem sodelovanju, znano tudi kot DAC8. ………
OECD vabi vložek na znesek B (1. člen) – »OECD Invites Input on Amount B (PiIlar 1) «
OECD išče javne pripombe o glavnih oblikovalskih elementih zneska B v okviru 1. Znesek B (Amount B under Pillar One), ki določa nov pristop k uporabi načela enakosti orožja za tržne in distribucijske dejavnosti v državi. OECD je opazil, da gre za predlog sekretariata, o katerem se vključujoči okvir ne strinja in ne odraža končnih stališč. Po mnenju OECD obseg zneska B opredeljuje nadzorovane transakcije, za katere veljajo ta pravila, in določa merila za pomoč pri tej določitvi. Če so merila za določitev obsega izpolnjena in je torej davčni zavezanec v obsegu zneska B, bi se uporabila metodologija določanja cen zneska B za določitev višine cene za transakcijo na področju uporabe, ob upoštevanju morebitnih oprostitev, ki se trenutno obravnavajo. Nadaljnje delo v zvezi z metodologijo oblikovanja cen zneska B je osredotočeno na merila za referenčno vrednost, kazalnike čistega dobička in prilagoditve primerljivosti, ki bi jih bilo treba upoštevati pri transakcijah oblikovanja cen v obsegu zneska B. ………….
DDV v predlogih za digitalno dobo
Evropska komisija je 8 . Po ocenah Evropske komisije bi lahko novo predlagani ukrepi potencialno zaprli davčno vrzel v višini 18 milijard EVROV dodatnih prihodkov iz DDV. Zlasti novi ukrepi vključujejo:
- digitalno poročanje v realnem času na podlagi e-računov za podjetja, ki delujejo čezmejno v EU;
- posodobljena pravila o DDV za potniški prevoz in kratkoročne nastanitvene platforme;
- Uvedba enotne registracije DDV po vsej EU.
………….
CFE o zadevi C-538/20 (W AG): Tuje končne izgube
CFE je v zadevi W AG z dne 22. V zadevi W AG je bila v zadevi W AG možnost nemške družbe, da odšteje končne izgube, ki jih je imela v stalni poslovni enoti Združenega kraljestva (PE), ker se je Nemčija kot država stalnega prebivališča odpustila pooblastilu za obdavčitev dobička (in izgub) te pe po davčni pogodbi Nemčija /Združeno kraljestvo.
Sodišče evropske unije je odločilo, da položaj družbe s tujo PE ni objektivno primerljiv s položajem družbe z domačim PE, ko se je država stalnega prebivališča vzdržala svoje pristojnosti za obdavčitev dobička (in izgube) tuje PE. Kot taka ni bilo drugačnega obravnavanja primerljivih razmer …..
“The W AG decision makes it clear that comparability should be examined differently depending on whether the exemption is granted by domestic or tax treaty law. The CFE ECJ Task Force has reservations regarding this distinction. For the taxpayer, exemption has the same economic effects regardless of whether is adopted through domestic law or tax treaty law. Moreover, W AG departs from the Court’s reasoning and thinking in Lidl Belgium, which also concerned Germany and the same rules. Ideally, the Court would have made this explicit. Finally, it remains to be seen if Marks and Spencer is still “good law” or if W AG was one of the final nails in the coffin of the “final loss” doctrine. “
Odziv Komisije EU na zakon ZDA »Kupuj ameriško«
Predsednica Komisije EU Ursula von der Leyen je dejala, da se bo Evropska komisija odzvala na diskriminatorna pravila ZDA o subvencijah za zeleni prehod, ki vplivajo na enake konkurenčne pogoje v čezatlantskih gospodarskih odnosih. Odziv EU bo verjetno imel reformo pravil o državni pomoči, da bi odražala vse večje protikonkurenčne režime subvencij, ki so jih sprejela druga velika gospodarstva na svetu…..
OECD je izdala »2021 Peer Review Reports on the Exchange of Information on Tax Rulings«
Gre za informacijo o izmenjavi informacij o davčnih stališčih, ki določajo informacije v zvezi s 131 jurisdikcijami o obvezni spontani izmenjavi informacij o davčnih stališčih. Šesto letno poročilo na pregled določa napredek pri izvajanju ukrepa BEPS 5, minimalnega standarda za davčna stališča. Po mnenju OECD “novi rezultati vrstnega pregleda prav tako kažejo, da je 73 jurisdikcij v celoti v skladu z minimalnim standardom ukrepa BEPS 5, preostalih 58 jurisdikcij pa je prejelo skupaj 61 priporočil za izboljšanje svojega pravnega ali operativnega okvira za opredelitev ustreznih davčnih stališč in izmenjavo informacij.” ……………