Resolucija o obdavčitvi digitalnega gospodarstva
Evropski parlament je 29. aprila 2021 sprejel Resolucijo o obdavčitvi digitalnega gospodarstva: pogajanja v OECD, davčno rezidentstvo digitalnih podjetij in morebitni evropski digitalni davek
Evropski parlament je že večkrat pozval k reformi obdavčevanja digitalnega gospodarstva, saj obstoječa pravila, predvsem tista, ki temeljijo na fizični prisotnosti, niso več primerna za vse bolj digitalizirane poslovne modele. Po zadnjih podatkih velja za digitalna podjetja v povprečju le 9,5-odstotna efektivna davčna stopnja v primerjavi s 23,2-odstotno za tradicionalno gospodarstvo. Zato Parlament odločno poziva k uvedbi novega enotnega digitalnega davka in sprejetju pravil za bolj pravično obdavčenje digitalnega gospodarstva.
G20/OECD projekt (“Pillar 1” in “Pillar2”)
OECD v okviru projekte “OECD 2.0” že nekaj let pripravlja nova pravila za zajezitev izogibanja plačila davkov mednarodnega digitalnega gospodarstva. Consensus smo pričakovali do konca leta 2020, pa ga ni na vidiku. Evropski parlament, ki sledi stališču ECON-a, poudarja pomembnost mednarodnega dogovora glede vprašanja “poštene obdavčitve”, vendar poudarja, da mora Evropska komisija ukrepati četudi dogovora na mednarodni ravni ne bo.
Digitalni davek kot vir EU-ja
Parlament predstavlja tri možne davčne politike:
(a) pribitek na DDPO, ki bi bil združljiv z mednarodnimi pogajanji in dvostranskimi davčnimi sporazumi,
(b) davek, ki temelji na prihodkih, v primeru, da ne bi dosegli učinkovite mednarodno dogovorjene rešitve, vendar Parlament poudarja, da bi moral digitalni davek po možnosti obdavčiti dobiček,
(c) davek na digitalne transakcije, ki se izvajajo med podjetji v EU, vendar Parlament meni, da obstaja tveganje, da se breme plačevanja davkov prenese z velikih digitaliziranih podjetij na manjša podjetja, ki se zanašajo na te storitve.
Parlament poziva Komisijo, naj preuči možnost uvedbe davka na digitalne storitve EU, kot nujni začasni prvi korak. Prav tako pa poudarja, da se z doslej predstavljenimi osnutku Komisije ni strinjala, zato je treba to področje ponovno temeljito preučiti. Pozdravlja pa zaključke Evropskega sveta iz februarja 2021 glede zaveze k uvedbi digitalnega davka kot vira EU-ja.
Digitalni neksus
Parlament poziva k novi in pravičnejši dodelitvi pravic do obdavčitve visoko digitaliziranih mednarodnih podjetij ter reviziji tradicionalnega koncepta stalne poslovne enote, saj ne zajema digitaliziranega gospodarstva. Opozarja na vzpostavitvi koncepta virtualne stalne poslovne enote, pri čemer je treba upoštevati, kje je vrednost zajeta, temeljiti pa mora na vrednosti in dobičku, ki ga ustvarijo uporabniki. Parlament poudarja, da so uporabniki spletnih platform in potrošniki digitalnih storitev osrednji elementi pri vrednosti, ki jo ustvarjajo visoko digitalizirana podjetja, in da jih ni mogoče prenesti iz jurisdikcije na enak način kot kapital in delovno silo, zato bi bilo treba to upoštevati pri opredelitvi novega davčnega neksusa, da bi zagotovili učinkovito pravno sredstvo zoper agresivno načrtovanje ali izogibanje davkom.